Az alábbi helyeken most ingyen almakóstolókkal várnak!
Almafogyasztást népszerűsítő kampány
Almafogyasztást népszerűsítő kampány indult, amelynek célja, hogy felhívják a fogyasztók figyelmét a kiváló hazai gyümölcsre, és megismertessék velük a gazdag fajtaválasztékot. A programban résztvevő 7 áruházlánc üzleteiben 2016. október 27-től december 10-ig, hét héten át lehet kóstolni, megismerni a minőségi, finom hazai almákat.
Európában a hatodik
Az alma termésmennyiségét tekintve is a legfontosabb gyümölcsünk, Európában a hatodik legnagyobb almatermelő ország vagyunk. Korábban évente fejenként kb. 30 kg almát ettünk, ma viszont már csak ennek a fele kerül az asztalunkra. Pedig az alma kiváló beltartalmi értékekkel rendelkezik, a mérsékelt égöv legnépszerűbb gyümölcse. Hazánkban számos fajta közül választhatunk, és ez a gyümölcs a nyersfogyasztás mellett rendkívül sokféleképpen használható fel a konyhában is.
Ennyi almát együnk naponta
Táplálkozási, egészségügyi szempontból napi 1-3 alma fogyasztása ajánlatos. A már futó iskolagyümölcs- és zöldségkampány mellett most a lakosságot is a hazai alma vásárlására kívánják ösztönözni. Arról nem is beszélve, hogy az almafogyasztásunk növelésével nem csupán az egészségünk védelméhez járulunk hozzá, hanem a mintegy 7500 hazai almatermelő jövedelmi helyzetének javulását, munkahelyek megtartását is elősegítjük, hiszen az alma nagy kézimunka igényű kertészeti kultúra.
Kóstolás 2 héten át
Jó lenne, ha naponta 3×3 féle zöldséget-gyümölcsöt ennénk, és ezek között nem csak a kuriózumok vagy a déligyümölcsök szerepelnének, de a kiváló magyar alma is. A kampányban résztvevő hét kereskedelmi áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO, a SPAR és a TESCO – egyöntetűen elkötelezett a hazai beszállítók, termékeik, illetve azok népszerűsítése iránt. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben 2016. október 27-től december 10-ig, hét héten át lehet kóstolni, megismerni a kiváló minőségű hazai almákat.
Időpontok és helyszínek a NÉBIH weboldalán találhatók.