Mosolygásban is jól állunk.
Idén immár tizenegyedik alkalommal adták ki a világ Mosoly-jelentését, amely a Better Business World Wide kezelésében futó kimutatás. A jelentéshez több, mint egymillió, a világ 50 országából érkező választ dolgoztak fel, és Magyarország idén nagyon jól szerepelt a megmérettetésben.
Talán sokakat meglep, de hazánk a köszönés kategóriában második helyen végzett.
A 2016-os eredményhez képest három százalékponttal kapott többet ezúttal a mosoly, és öt százalékponttal a köszönés. Egyedül a kapcsolt termékek értékesítésében van még fejleszteni való lemaradásunk.
Talán már mi, vásárlók is észrevettük, hogy egyre több vállalat tűzi zászlójára a vevőkiszolgálás fejlesztését. A mosolygás és köszönés nem öncélú: felmérések bizonyítják, hogy az elégedett vevő 2,5-szer többet költ, mint az elégedetlen.
Mosolyban a középmezőnyhöz tartozunk, a magyar ügyfelek 86 százalékára rámosolyogtak.
Először végzett az élen az Egyesült Királyság ebben a rangsorban a maga 94 százalékával, míg holtversenyben második lett 93-93 százalékkal Görögország, Puerto Rico és Oroszország. Ázsia országai közül Hong Kong érte el a legjobb eredményt 66 százalékkal. A legkevesebb mosolyra – 19 százalék – a pakisztáni vevők számíthatnak. Ha az iparágakat vizsgáljuk, akkor kiderül, hogy a legtöbb mosolyra a szabadidő, a kormányhivatalok, valamint az egészség- és a szépségipar területén számíthatnak az ügyfelek. A közlekedésben dolgozók pedig a legkomorabbak.
A felmérés szerint a köszönést a közép-európaiak veszik a legkomolyabban, ezt a kategóriát a csehek vezetik 95 százalékkal, és csak egy hajszállal maradtunk le mögöttük mi, a hagyományosan sokat köszönő magyarok a magunk 94 százalékával, és ugyanennyit értek el a szlovákok is. Az amerikai kontinens legjobbja Peru, Ázsiában pedig Pakisztán, ami már csak azért is érdekes, mert az ottani eladók akarnak a legkevésbé mosolyogni. Aki köszönésre vágyik az üzletben, hivatalban, az ne utazzon sem Makaóra, sem Marokkóba.
Forrás: elelmiszer.hu