Közeledik a fűtési időszak, ideje megrendelni a tűzifát.
De nem mindegy, hogy honnan – hívják fel a vásárlók figyelmét a NÉBIH szakemberei.
Manapság egyre elterjedtebb tűzifa esetében is az interneten történő vásárlás, ilyenkor azonban érdemes különösen körültekintőnek lenni. Leggyakrabban a kiszállított fa mennyiségével, minőségével, valamint az adásvétel körülményeivel szemben adódhatnak kifogások.
Ha az alábbi néhány szempontot figyelembe vesszük, valamelyest nagyobb biztonsággal szerezhetjük be a téli tüzelőt akár az internet közvetítésével is:
Mindig győződjünk meg arról, hogy a hirdetés mögött valós személy vagy vállalkozás áll!
Gyanúra adhat okot, ha a hirdető nevét nem sikerül azonosítani. A kereskedő működését egyszerűen ellenőrizhetik az interneten elérhető cégnyilvántartásból.
Ellenőrizzük a szállító múltját!
A személy vagy cég neve szerepel-e a NÉBIH honlapján közzétett jogsértések között. A listán név szerint megtalálhatóak az – olykor az internetes reklámozástól is – eltiltott kereskedők, ezáltal csökkenthető a vásárlás során felmerülő kockázat.
Előre utalással csak megbízható hirdető esetén fizessünk!
Cég esetében a megadott bankszámlaszámot feltétlenül vessük össze a cégnyilvántartásban szereplő adattal!
Érdemes előnyben részesíteni a nyitva tartással működő, telephellyel rendelkező hirdetőket.
Az esetlegesen felmerülő panaszok érvényesíthetőségére ily módon egyszerűbben nyílik lehetőségünk.
Legyen róla papírunk!
Minden esetben kérjünk a tűzifa átadásakor a nyomtatvány alapú, sorszámozott szállítójegyet, a névre szólóan kiállított számlát vagy nyugtát, valamint a tűzifa vásárlói tájékoztatót is!
Továbbá a NÉBIH kéri a lakosságot, hogy amennyiben illegális vagy gyanús tűzifa hirdetést észlelnek, jelezzék a NÉBIH ZöldSzámán (06-80/263-244) vagy az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címen!
Forrás: portal.nebih.gov.hu