Összeköt minket.

Az első próbaüzem egy kisebb közösségben indul útjára ősszel, és ha minden a tervek szerint halad, év végén már mi is kipróbálhatjuk a Farmhopper nevű magyar alkalmazást. A projekt két legyet üt egy csapásra: a vásárlók friss áruhoz jutnak, a termelők szélesebb körben mutatják be a portékájukat.

A kezdeményezés alapjait még 2018-ban tették le, első lépéseként egy átfogó piackutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy mennyire érdeklődnek a vásárlók az online mezőgazdasági piacterek iránt. Kiderült, hogy Magyarországon 5,7 millió 18-69 év közötti internethasználóból 800 000 kipróbálná ezt a fajta szolgáltatást, 10 százalékuk pedig szívesen vállalná a házigazda szerepét is.

A Farmhopper digitális megjelenése (weboldal és mobilapplikáció) hidat épít a termelő és a vásárló közé, segítségével gyorsan megtudhatjuk, hogy mikor és hol juthatunk a keresett élelmiszerhez.  Leadhatjuk a rendelésünket és bankkártyával is tudunk majd fizetni az applikáció felületén.

A Farmhopper több, mint más weboldalak és applikációk, amelyek csupán összegyűjtik az éppen aktuális ajánlatokat. Biztosít ugyanis egy házigazdát is, aki részt vesz a termelők és vásárlók közötti hálózat felépítésében, különböző események szervezésében, ahol a termelők és a vásárlók személyesen találkozhatnak. Ha probléma adódna a minőséggel, vagy a mennyiség nem megfelelő, a házigazda azonnal segít megoldást találni, vagy egyszerűen visszatéríti a vásárlás összegét.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu