Út a felhők fölé.

Magasan a svájci Alpokban, 3500 méteren valóságos mérnöki bravúrt találunk: egy vasútállomást.

A 19. század végén épült meredek pályán, a berni Alpokban haladó vasútvonal éke a Jungfraujoch, azaz a hihetetlen vonatállomás, ami egy a Jungfrau és a Mönch közé ékelődött sziklán ül.

Napjainkban a Jungfraujoch hivatalosan is a kontinens legmagasabban fekvő vasútállomása.

A Jungfrau tetejét 1862-ben sikerült először elérnie egy angol-svájci hegymászócsapatnak. Néhány évtizeddel később ez svájci iparmágnás, Adolf Guyer-Zeller javasolta, hogy vezessenek egy vasutat egészen a csúcsig. Noha ilyen beruházás fel sem merült korábban, a tervek zöld utat kaptak a kormánytól. A következő 16 évben több száz munkás dolgozott az Alpokban, alagutakat fúrtak, dinamittal robbantottak. Az építkezés alatt a jelentések szerint 30 ember vesztette életét.

A Jungfraura vezető vasút a papírokon lehetetlenségnek tűnt, de 1912-ben mégis útnak elindult és azóta működik. Ahelyett, hogy a csúcsot meghódító hegymászók nyomvonalán haladnánk, most kényelmesen felérhetünk 30 perces zötykölődés alatt Európa legmagasabban fekvő vonatmegállójához.

A lenyűgöző vasútvonal a Kleine Scheidegg-től indul, ami 2060 méterrel a tengerszint felett helyezkedik el. A vonat kb. 9,3 km-t mászik fel, míg el nem éri a 3454 méteres magasságot. A sínek eleinte nyitottan futnak, de hamar egy hosszú alagútba kerülnek, amit több mint 100 évvel ezelőtt robbantottak a hegy gyomrába. A szerelvény néhány vagonja panorámás ablakokkal közlekedik, ami lehetővé teszi, hogy a lenyűgöző alpesi kilátásban gyönyörködjünk az utazás alatt.

Európa tetejére vonatozni nem olcsó, de a kilátás lélegzetelállító, az élmény felejthetetlen.

Maga a vasúti megálló a hegyen sokak szerint az utazás fénypontja. Fent az időjárás megjósolhatatlan, akár percek alatt drámaian változhat, de ha szerencsések vagyunk és kifogunk egy tiszta napot, elképesztő látványban lesz részünk, kb. 200 hegycsúcsot tudunk megszámolni minden irányban.

Forrás: www.odditycentral.com