Földrengés- és szélbiztos építmény.
A Hongkong–Csuhaj-Makaó híd (HZMB) egy hihetetlen hosszú, 55 km-en át futó híd, amely összeköti Hongkongot, Csuhajt és Makaót. Ez a világ leghosszabb olyan híd-alagút rendszere, amely átszeli a tengert, keresztezi a Lingdingyang-csatorna vizét, a Gyöngy-folyó torkolatában.
A rendszer három ferdekábeles hídból, egy vízalatti alagútból és négy mesterséges szigetből áll.
A projekt építése majdnem 9 évet vett igénybe, 2018 októberében avatták fel az átjárót. A híd lerövidíti az utat a Nagy-öböl területének 3 városa és más települések között, a mintegy 60 millió lakosú területen.
Egy szakaszon a híd vízalatti alagúttá alakul kb. 7 kilométeren át, hogy biztosítsa a hajók áthaladását, valamint a közeli Hongkong repülőteréről a légiközlekedést.
A hidat úgy tervezték, hogy 120 évig tartson és ellenálljon az akár Richter skála szerint 8-as erősségű földrengésnek és a 200 km/h-s széllökéseknek is. Kb. 400 ezer tonna acélt használtak fel az építés folyamán, ami nyolcszor annyi anyagot jelent, mint amennyi pl. a Sydney-ben található öbölhídhoz volt szükséges. A szerkezetet a tengerfenékbe ágyazott oszlopok, a gigantikus tornyokból induló kábelek és a mesterséges szigetek tartják.
Az úthálózattal a tengeri kompot váltották ki és kilátópontokat is kialakítottak rajta, mivel egyben turisztikai szenzációnak is számít.
Az építkezéshez sajnos sok negatívum tapadt, a költségek is elszálltak és halálesetek, korrupt ügyek is beárnyékolták azt. Sokan ‘Peking trójai falovának’ nevezik, mivel a kínai befolyást erősíti a térségben.
Forrás: themindcircle.com