Országos kampány indult a kiváló fehérjeforrás népszerűsítésére.

A budaörsi Auchan áruházban indult útjára az a kampány, amely az itthon alig fogyasztott nyúlhús népszerűsítését tűzte ki céljául. Hazánkban ugyanis a becsült nyúlhús fogyasztás fejenként 2-3 dekagramm évente, míg például a mediterrán országokban ez meghaladja a 2 kilogrammot is. Érdekes ellentmondás, hogy hazánk jelenleg Európa legnagyobb nyúlhús-exportőrének számít, ugyanakkor a fogyasztásában a rangsor végén kullogunk.

A legtöbben egyáltalán nem is tudják, hogy miként lehetne elkészíteni ezt a kedvező élettani hatásokkal rendelkező húsfélét. A megnyitón ezért Bede Róbert mesterszakács készített ízletes nyúlételeket az érdeklődőknek.

A következő hetekben országszerte több helyszínen lesz látványfőzés és kóstoltatás a kampány keretében, melynek célja, hogy minél többen megismerjék a nyúlhúsból készíthető ínyencségeket, azok élettani előnyeit és elkészítésének igen változatos módjait.

A nyúlhús könnyen emészthető, zsírszegény, egészséges és ízletes fehér hús. A gasztronómiai értéke is igen magas, talán nem véletlen, hogy a kiemelkedő konyhakultúrával rendelkező országokban gyakran kerül a családok asztalára. Számtalan kreatív módon elkészíthetőek a nyúl különböző részei, és bátran választhatóak akár az ünnepi menük csúcspontjának csakúgy, mint hétköznapi ebédek vagy grill partik ízletes főfogásának. A nyúlhús kedvező élettani hatásai alkalmassá teszik arra, hogy diétás étrenden élők, kisgyermekek és idősek is fogyaszthassák. Méltán mondhatjuk, hogy a nyúlhús a 21. század fehérje forrása.

Az Auchan áruházak ezentúl állandó, széles választékkal várják a vásárlókat friss nyúlhús termékekből. A termékek között legnépszerűbbek a pecsenyenyúl lapocka, a nyúl apróhús, a pecsenye nyúl comb, de olyan különlegesség is megtalálható, mint a nyúlmáj.

Forrás és kép: Agrármarketing Centrum