Konzervdoboz.
A japán vasúthálózat elképesztő szervezettségéről és megbízhatóságáról híres. Tokióban közel 40 millió utas fordul meg naponta a vonatokon, ott valóban tömegek veszik igénybe a tömegközlekedést.
A legtöbb járaton a szerelvények 5 percenként követik egymást, de csúcsidőben nem ritka a 2-3 perc sem. Annak ellenére, hogy ilyen sűrűn érkeznek a vagonok, a zsúfoltság óriási.
Annak érdekében, hogy minél több ember férjen fel a vonatokra, hivatásos tolóemberek dolgoznak a peronokon.
Az oshiya-nak nevezett személyek megpróbálnak annyi utast betömöríteni egy kocsiba, amennyi fizikailag lehetséges. A fehér kesztyűt és egyenruhát viselő benyomók látványa igen szürreális.
![](https://termeszeti.hu/wp-content/uploads/2021/06/engedjenek-masokat-is-felszallni-1.webp)
A tolóembereket először utaselrendező személyzetnek nevezték és főként diákokat alkalmaztak erre a munkára. Napjainkban már az automatizált megoldások miatt veszítettek jelentőségükből, az állomás személyzete és részmunkaidős dolgozók végzik ezt a feladatot.
![](https://termeszeti.hu/wp-content/uploads/2021/06/engedjenek-masokat-is-felszallni-3.webp)
![](https://termeszeti.hu/wp-content/uploads/2021/06/engedjenek-masokat-is-felszallni-4.webp)
Noha japán specialitásnak gondoljuk, az első ilyen tolóemberek New Yorkban jelentek meg. Ezek az őrök brutalitásukról voltak híresek, cseppet sem finomkodva nyomták be az embereket a metróba.
A tokiói metróban készült képek sokkolóak. Az embertömeg annyira közel áll egymáshoz, hogy fizikai képtelenség mozogni. Aki alacsonyabb, akár életveszélybe is kerülhet, levegőt nem kapni, az intim szféra fogalma megszűnik.
![](https://termeszeti.hu/wp-content/uploads/2021/06/engedjenek-masokat-is-felszallni-5.webp)
![](https://termeszeti.hu/wp-content/uploads/2021/06/engedjenek-masokat-is-felszallni-6.webp)
Vész vagy tűz esetén a kiürítés lehetetlennek tűnik. A tömeg tökéletes terepe a zsebtolvajoknak vagy zaklatóknak is.
Forrás: www.amusingplanet.com