Konzervdoboz.

A japán vasúthálózat elképesztő szervezettségéről és megbízhatóságáról híres. Tokióban közel 40 millió utas fordul meg naponta a vonatokon, ott valóban tömegek veszik igénybe a tömegközlekedést.

A legtöbb járaton a szerelvények 5 percenként követik egymást, de csúcsidőben nem ritka a 2-3 perc sem. Annak ellenére, hogy ilyen sűrűn érkeznek a vagonok, a zsúfoltság óriási.

Annak érdekében, hogy minél több ember férjen fel a vonatokra, hivatásos tolóemberek dolgoznak a peronokon.

Az oshiya-nak nevezett személyek megpróbálnak annyi utast betömöríteni egy kocsiba, amennyi fizikailag lehetséges. A fehér kesztyűt és egyenruhát viselő benyomók látványa igen szürreális.

Fotó: CNN

A tolóembereket először utaselrendező személyzetnek nevezték és főként diákokat alkalmaztak erre a munkára. Napjainkban már az automatizált megoldások miatt veszítettek jelentőségükből, az állomás személyzete és részmunkaidős dolgozók végzik ezt a feladatot.

Fotó: tokyoform/Flickr
Fotó: Ari Helminen/Flickr

Noha japán specialitásnak gondoljuk, az első ilyen tolóemberek New Yorkban jelentek meg. Ezek az őrök brutalitásukról voltak híresek, cseppet sem finomkodva nyomták be az embereket a metróba.

A tokiói metróban készült képek sokkolóak. Az embertömeg annyira közel áll egymáshoz, hogy fizikai képtelenség mozogni. Aki alacsonyabb, akár életveszélybe is kerülhet, levegőt nem kapni, az intim szféra fogalma megszűnik.

"I think I'm supposed to push now"

 

Fotó: Michael Wolf
Fotó: Michael Wolf

Vész vagy tűz esetén a kiürítés lehetetlennek tűnik. A tömeg tökéletes terepe a zsebtolvajoknak vagy zaklatóknak is.

Forrás: www.amusingplanet.com